wtorek, 14 października 2014

Facebook i biznes - czy to się dodaje?

Chcesz wiedzieć o co chodzi z social media marketing? Przeczytaj nasz artykuł! A jeżeli chcesz skorzystać z oferty, to zobacz facebook dla firm szczecin

O tym jak (nie) robić social media marketingu

Media społecznościowe to modny temat. Pisze się wiele o tym jakie dają możliwości, mówi się także o zagrożeniach.

Konto na fejsie ma prawie każdy. Niewielu jednak publikuje tam materiały w sposób przemyślany - zdjęcia dzieci, mieszkań, aut, fotki z wyjazdów, z imprez. Lajkowanie bezsensownych treści , chętniej to co publikujemy na fejsie, ma znaczenie w "realu". Jeżeli rozsyłamy CV, bo chcemy mieć pracę, możemy być pewni, że zanim pracodawca nas zatrudni, to przejrzy nasz profil. Czy jest się czego bać?
Jeżeli nie publikujemy wszystkiego jak leci, nie rozdajemy lajków gdzie popadnie, to możemy być bezpieczni. Ale każdy może dowiedzieć się co lubimy, na kogo głosujemy, jakie mamy poglądy, na co wydajemy kasę, na jakim standardzie żyjemy, jakie mamy zwierzęta/dzieci/partnerów...

To są treści prywatne. I w tej sferze powinny takie pozostać. Pamiętajmy, że to świadczy o nas, możemy byc potencjalnie świetnymi pracownikami, ale jeżeli na swojej tablicy źle wyrażamy się o swoim poprzednim pracodawcy (lub co gorsza - o obecnym) to może nam zamknąć drzwi do kariery. Tak więc - publikujmy treści w portalach społecznościowych w sposób bardziej przemyślany - to się opłaci.


Social media dla firm - nowa usługa

Tak, jak wcześniej wszyscy robili strony internetowe, tak obecnie wszyscy chcą prowadzić firmowe fanpejdże.

Skąd ten boom? Wiadomo, popularność Facebooka jest bardzo duża, pojawia się również idea, by wykorzystać to narzędzie do prowadzenia biznesu. Można z pomocą tego kanału promować swoje produkty, tworzyć bazę klientów, dbac o swój wizerunek w internecie. Jednak trzeba to robić dobrze. Jednak, nie wszystkie firmy z "social media" w ofercie, mają odpowiednie przygotowanie i doświadczenie. Wiele z nich nie zatrudnia nawet dobrych copywriterów, obeznanych w te klocki. To, co wydaje się łatwym sposobem na zarobienie, może być gwoździem do trumny. Zamiast zyskać na wizerunku, można bardzo sporo stracić, lub po prostu wyrzucić pieniądze w błoto.


O formach promocji biznesu

Małe i średnie przedsiębiorstwa pełnią bardzo ważną rolę w gospodarce, ponieważ płacą najwyższe podatki, zatrudniają pracowników i podnoszą konkurencyjność.

Oprócz pokonania szeregu formalności i różnych urzędowych upierdliwości, żeby prowadzić biznes nie wystarczy znać się na branży, w której się działa. Najczęściej lepszy marketing wygrywa z jakością usług lub produktów. Kluczem do sukcesu jest promocja, a to wymaga budżetu.

Możemy zainwestować w menadżera, lub skorzystać z oferty agencji reklamowej. Jednak to są formy drogie i mają niską skuteczność. Można wykorzystać do promocji internet - często strona www plus pozycjonowanie są strzałem w dziesiątkę. Dzięki temu ma się dostęp do dużej liczby potencjalnych klientów, otwierają się nowe drogi rozwoju. Warto więc zacząć od czegoś, co nie wy,maga ponoszenia wysokich kosztów, trzeba jednak znaleźć dobrego profesjonalistę.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz