wtorek, 30 września 2014

UWAGA - artykuł sponsorowany (o reklamie)

Krótka rozprawka na temat reklamy. Chcesz zobaczyć o czym jest ten tekst? Polecamy: fotografia reklamowa

Fotografia produktowa a sklepy internetowe

Sklepy internetowe powstają ostatnio jak grzyby po deszczu. I bardzo różnią się między sobą, zarówno asortymentem, jak i podejściem do klienta.

Żeby dobrze sprzedać produkt, trzeba go pokazać. Zdjęcie, które wygląda jakby było zrobione pudełkiem po butach, naprawdę nie wpłynie pozytywnie na sprzedaż. Jak wszyscy podkreślają - kupujemy przede wszystkim oczami, zwłaszcza w internecie, gdzie nie możemy przecież nic dotknąć, czy też przymierzyć.

Dlatego szczególnie ważna jest prezentacja produktu - musi być wiele zdjęć, żeby było widać daną rzecz z każdej strony. Najlepiej jeśli zdjęcia są na białym tle, wtedy kupujący ma idealny podgląd, nic innego nie przyciąga uwagi. Jednak dobrze jest też pokazać daną rzecz "w użyciu". Jeżeli do sukienka, to na modelce, jeżeli to np. poduszka dekoracyjna, to we wnętrzu. Wtedy kupujący może sobie wyobrazić daną rzecz u siebie, uruchomić wyobraźnię.

Klienci oczekują profesjonalnej obsługi i szacunku. Zdjęcia produktów w sklepie internetowym pełnią BARDZO ważną rolę - klient chcę wiedzieć co dokładnie kupuje, dlatego należy mu dać taką możliwość.


Reklama w internecie

Reklama jest po to żeby sprzedać. Jej celem jest przede wszystkim dotarcie do potencjalnych klientów i skutecznie przyciągnięcie uwagi. Oczywiście, reklama może też pełnić funkcję informacyjną, lub społeczną, jednak to tą komercyjną nam chodzi.

Reklama już dawno nie jest zarezerwowana dla wielkich korporacji, przecież zmienia się dość dynamicznie zasób mediów. Największe koszty pociągają za sobą oczywiście spoty telewizyjne, jednak prawdziwą rewolucją okazał się internet.

Strona internetowa też jest formą reklamy i to bardzo pojemną - nie trzeba ograniczyć się w miejscu i czasie, można opublikować wiele. Warto to wykorzystać, umieszczając dodatkowe informacje o produkcie oraz zdjęcia, które nie "dostały się" na billboard. Zaletą internetu jest jego taniość i ogólnodstępność oraz bezpośredni kontakt z odbiorcami - tego nie oferuje nam np. telewizja.


Ale co to jest reklama?

Reklama (z łac. reclamo, reclamare ?odzew?; re 'w tył, znów, naprzeciw? i clamo, clamare ?wołać? ? informacja połączona z komunikatem perswazyjnym. Zazwyczaj ma na celu skłonienie do nabycia lub korzystania z określonych towarów czy usług, popierania określonych spraw lub idei (np. promowanie marki).

Według dyrektywy 2006/114/WE UE reklama oznacza przedstawienie w jakiejkolwiek formie w ramach działalności handlowej, gospodarczej, rzemieślniczej lub wykonywania wolnych zawodów w celu wspierania zbytu towarów lub usług, w tym nieruchomości, praw i zobowiązań.

Reklama przybiera różną postać ? od rzetelnej informacji o cechach produktu, spotykanej głównie w prasie specjalistycznej, po wychwalanie produktu bez rzetelnej informacji merytorycznej o przedmiocie reklamy, co często przypisuje się reklamie telewizyjnej.

Czasami reklama występuje w formie ukrytej ? np. firmy organizują prezentacje własnych technologii czy też piszą artykuły do prasy specjalistycznej na ich temat ? co jest na pograniczu reklamy i edukacji lub ukazywane są przedmioty, będące towarami określonej marki, umieszczone w kontekście filmu fabularnego.

Źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/Reklama


O reklamie - ku przestrodze

Reklama dźwignią handlu - każdy przedsiębiorca o tym wie. Są różne formy reklamy, jednak nie wszystkie jednakowo skuteczne. Czasami koszty są zdecydowanie za wysokie, w stosunku do tego ilu klientów dana firma zdobędzie.

Co jest jedną z ważniejszych zasad w reklamie? Przede wszystkim - nie wolno zapominać, że jest to wizytówka firmy, która mówi bardzo dużo o tym, czego klient może się spodziewać.

Jeden z najczęściej popełnianych błędów? Twierdzenie, że seks sprzeda wszystko. Owszem, zwróci uwagę - ale odbiór będzie negatywny i w najlepszym razie można wylądować w rankingu najbardziej żenujących reklam. Naprawdę - to nie świadczy o profesjonalnym podejściu, ba - klient może czuć się potraktowany jak idiota.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz